Sims2 hakker.

Har du problemer med dit spil af teknisk art, så søg hjælp her.

Sims2 hakker.

Indlægaf Jesperl86 » 16. okt 2008, 12:44

Hej.

Min kæreste spiller rigtig meget Sims2, men desværre hakker det ret meget på hendes computer.

Den består af følgende:

Asus A8V mobo
A64 3200+ s939
GeForce 7300GT
1024mb pc3200 (vi har også prøvet med 1536 med det hjælper ikke)

Kan det passe dette system ikke kan køre Sims2 ordentlig uden hak? Hun spiller i 800x600 med lave detajler.

Vi har prøvet at formaterer og installerer alt op på ny, med det blev den ikke hurtigere af.

På forhånd tak.
Jesperl86
Baby sim
Baby sim

Re: Sims2 hakker.

Indlægaf SimsFreaken » 17. okt 2008, 12:16

Trals min pc den hakker også mega meget når jeg spiller sims 2 det er trals
Med alt for høje forventinger
Brugeravatar
SimsFreaken
Voksen sim
Voksen sim

Geografisk sted: Lidt ude for århus

Indlægaf Frillen » 17. okt 2008, 19:09

Umiddelbart lyder det som om det er en bærbar computer, hvis det er, så er det ikke nemt at løse, da bærbare computere ikke er optimale til spil!
Dog er der lidt man kan gøre, og det er at lukke for netværk, internet samt alle programmer i taskbaren(dem nederst til højre).
Hvilken Windows version man har kan også være meget afgørende, har man Windows Vista så skal man regne med at computeren er ca 20-25 % langsommere i spil i forhold til XP, desuden så æder Vista også rigtigt meget Ram, og kører først nogenlunde anstændigt ved 2-3 GB.
Det skal også nævnes at GeForce 7300 er et nogenlunde grafikkort, men langt fra det bedste til spil, desuden har er de fleste af den type indbygget i bundkortet og kan derfor ikke udskiftes, hvis man ønsker at opgradere, men det skulle kunne køre Sims 2 hæderligt.

En anden ting er antallet af udvidelsespakker man har installeret, jo flere jo langsommere kører spillet, især ved nogle af de sidste udvidelsespakker!

Generelt så Sims 2 det med at hakke, især når der er flere simmere på en grund :lol:

Desværre så er det meget svært at sige, hvorfor nogle computere ikke klarer spil så godt, ofte så giver systemoplysningerne kun et lille fingerpeg om computerens evne til at klare krævende spil, man kan sætte 2 grafikkort med samme nummer ved siden af hinanden, og det ene kan være væsentligt langsommere end det andet, simpelt hen på grund af producenternes evne til at lave light, medium, luksus og superduper versioner af deres grafikkort, hvor det eneste umiddelbare synlige resultat er prisen og så et par bogstaver tilføjet grafikkortets nummer :?
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf SørenSol » 29. dec 2008, 00:14

Nu ved jeg godt at det ikke er et helt nyt indlæg, jeg skriver i, så jeg undskylder med det samme, men mit spørgsmål er relateret til emnet, så i stedet for at lave et nyt indlæg, skriver jeg her:

Er der noget sted man kan læse sig til hvilke krav der er, når man har alle (eller næsten) udvidelsespakker? De systemkrav, der angives når man læser bag på udvidelsespakkerne er, så vidt jeg kan forstå, kun kravene til grundpakken + den pågældende udvidelsespakke. Og hvem kunne dog finde på at afinstallere de andre udvidelsespakker før man installerer en ny? :lol:

Og når jeg nu skal ud og købe en ny computer for at få hele møget til at køre så gnidningsløst som muligt, kan jeg jo lige så godt være forberedt. (Og så er der jo nok også Vista på).

Hilsner fra Søren
SørenSol
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Annbirtha » 29. dec 2008, 09:42

Det var jo da et rigtigt godt spørgsmål, selv er jeg ikke helt klar over det, men jeg har undersøgt det og fundet frem til følgene.
I readme filerne står der f.eks blandt andet omkring harddiskplads:

* Mindst 1,0 GB yderligere harddiskplads til en tillægs pakke (i alt 5,0 GB er påkrævet, hvis du vil installere både The Sims(TM) 2 og en tillægs pakke på samme tid.

* Mindst 1,5 GB yderligere harddiskplads til en udvidelses pakke (i alt 5,0 GB er påkrævet, hvis du vil installere både The Sims(TM) 2 og en udvidelses pakke på samme tid.

Så kunne spørgsmålet så være, skal man yderligere lægge 1.5 GB harddiskplads til for hver udvidelses pakke og 1 GB til for hver tillægs pakke eller hva`? :Tænker:
Jeg har bare altid regnet med at de krav der står for selve The Sims 2 grundpakken er dem der gælder

Spørgsmålet er stadig åben for forslag, tror jeg. :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf SørenSol » 29. dec 2008, 21:10

Annbirtha skrev:Så kunne spørgsmålet så være, skal man yderligere lægge 1.5 GB harddiskplads til for hver udvidelses pakke og 1 GB til for hver tillægs pakke eller hva`? :Tænker:

Det skulle ikke undre mig. Stødte du på kommentarer omkring kravene til processoren? For der skal vel også lægges lidt til for hver gang, går jeg ud fra.

Jeg fandt i øvrigt dette glimrende link på sims2wiki(ModTheSims2), som giver en oversigt over hvad der må være en stor del af alle tilgængelige grafikkort - og hvor langt de rækker i sims2-sammenhæng. Her står faktisk også noget om systemkrav generelt, men jeg kan ikke helt gennemskue, om der skal lægges en ny portion krav til for hver udvidelses- eller tillægspakke.

Er der nogen, der har et bud på det?

Hilsner fra Søren
SørenSol
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Frillen » 7. jan 2009, 13:26

Ang. det med systemkravene, så kan jeg fortælle at mit sims-spil er helt nyinstalleret med alle extra- og tillægspakker, og de fylder sammenlagt 14,1 GB installeret, derudover så bruger spillet 989 MB i mappen Dokumenter, og dette er uden at jeg har lagt noget som helst brugerlavet indhold ind i spillet, dette vil selvfølgelig vokse efterhånden som man spiller samt downloader ting :lol:
Hvad angår selve kravene til computeren som sådan, ja så er det lidt svært at gennemskue, men prøv at kigge på nedenstående krav:

Minimumskrav for The Sims 2:
Processor: 800 MHz
Hukommelse: 256 MB ram (Sandsynligvis mere ved Vista)
Grafikkort: 32 MB T&L

Minimumskrav for The Sims 2 - Bon Voyage udvidelsespakke:
Processor: 1.3 GHz
Hukommelse: 512 MB ram (Sandsynligvis mere ved Vista)
Grafikkort: 32 MB T&L

Minimumskrav for The Sims 2 - Mansion & Garden Xtra-pakke:
Processor: 1.8 GHz (2.4 GHz ved Vista)
Hukommelse: 1 GB ram (Sandsynligvis mere ved Vista)
Grafikkort: 64 MB T&L

Jeg tror næppe at man skal lægge tallene sammen for hver udvidelsespakke man har installeret, men nærmere gå ud fra dem som står på den seneste pakke man har.
Dog vil jeg sige at spillet har en tendens til at blive mere krævende, hvis:

• Man er på en stor grund, Lejlighedsgrunde, Offentlige grunde, ferieophold, strandgrunde, universitetsgrunde
  • har flere etager i et hus
  • Mange simmere/husdyr/NPC'ere på grunden
  • Mange objekter, især træer og buske
  • Mange effekter i brug - f.eks. Vejr-effekter, bål der brænder, hekse der tryller, insekter der flyver og kravler rundt, kæledyr der graver i haven eller flår møbler i stykker, synlige nabogrunde.
    Generelt så bruger spillet mange effekter, hvoraf nogle som kom med specifikke udvidelsespakker, kna være meget tunge og få spillet til at hakke en del.
  • Begivenheder som f.eks. Simmere der skifter aldersstadie eller udseende, simmere i gruppeaktiviteter, NPC'ere som ankommer eller kommer forbi

Så en gylden regel for hvad spillet helt nøjagtigt kræver, det kan man nok ikke opsætte, da spillet er meget alsidigt og konfigurerbart, men jeg vil dog sige at mindstekravene skal man nok helst ikke spille på, da spillet kører uendeligt dårligt på dem, hvis det da i det hele taget kan køre på dem :mrgreen:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Tilbage til Teknisk Hjælp