Simmere fryser fast når de sover, sker 4 ud af 6 gange...

Har du problemer med dit spil af teknisk art, så søg hjælp her.

Simmere fryser fast når de sover, sker 4 ud af 6 gange...

Indlægaf trinepatriak » 2. aug 2010, 23:50

Hej :)
Jeg har egentlig skrevet et indlæg om dette før for år tilbage, men tror måske det forsvandt i mængden.

Når jeg spiller med mine simmere i sims2 fryser ofte fast når de sover, lige inden de er udhvilet. Hidtil har jeg kunnet løse problemet ved bare at vække dem lidt før, eller sørge for at de ikke er udhvilede midt om natten.
Men på det seneste er det sket 4 ud af 6 gange, så de flytter ud og ind af deres hus konstant (det løser problemet for en kort tid), hvilket gør det svært fx. at få dem forfremmet på jobbet osv. Det hjælper ikke at bruge moveObjects on/off, det flytter dem bare rundt sammen med sengen - man kan vel sige at de bliver som et "dødt" møbel.
Jeg har tjekket om udvidelses-pakkerne kunne være problemet (en fejl måske), og prøvede at spille helt og aldeles uden snydekoder, men problemet var der stadig.

Så er det så nu, jeg tænker: kan det være basis-spillet mon?? Det er den helt almindelige, ikke den der dobbelt-pakke med basis-spillet og Nightlife, ej heller ikke Collectors Eddition. Jeg fik det forærende af en der havde fået det gratis i en bogklub i sin tid, og det havde aldrig været brugt.
Er det simpelthen en fejl i mit spil, så jeg bør købe et nyt og friskt?

På forhånd tak for alle svar der bare muligvis kan hjælpe!
Venligst, Trine.
Med Venlig Hilsen Trine :)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: Danmark ;)

Re: Simmere fryser fast når de sover, sker 4 ud af 6 gange...

Indlægaf Splintersim » 6. aug 2010, 15:31

Hej Trine.

Jeg har været ud for det samme og der var to forskellig grunde.

Første gang, var det en af udvidelses pakkerne der ikke var blevet installeret korekt og simmer frøs når de brugte de møbler, der fuldte med pakken.

Andens gang var det de senge mine simmer sov i. Jeg havde hentet en masse super flotte og coole møbler på nette, men der var fejl på dem. Da jeg så slettet dem, virkede det igen og de frøs ikke på noget tidpunkt.

Håber det var en hjælp!

Hilsen Splintersim
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Geografisk sted: Snedsted

Indlægaf trinepatriak » 6. aug 2010, 19:01

Hmm, ja har læst en masse om det med at de fryser ved fx. downloadede møbler.
Nu ligger det bare sådan at jeg ikke har noget downloadet. Havde et hus indtil for nylig, men slettede det af samme grund som dig - simmerne frøs, mindre praktisk når jeg brugte det som deres feriehus, og dermed ikke kunne gemme jævnligt (altså når de rejser rundt på de offentlige feriegrunde).
Jeg har ikke spillet med snydekoder længe, for at de da ihvertfald ikke kunne lave rav i den, og sommetider lader det til at virke - sådan lidt da.

Hmm...med hensyn til installering af udvidelses-pakkerne så vil jeg mene at de er installeret rigtigt.
Jeg plejer at gøre således: først diskoprydning (mener også jeg plejer at slette alt browserdata fra nettet), så diskfragmentering og derefter genstart.
Så installerer jeg sims - om muligt i den rækkefølge de er udgivet - derefter (diskoprydning måske også her) diskfragmentering igen, og så genstart.
Jeg havde før min nuværende computer en bærbar, som viste sig at have lille evne til enddog at køre windows (!!) men min nuværende er købt til at kunne køre sims 3 uden større problemer, så motorkraft det skulle den bestemt have...
Hmm...måske jeg skal prøve at afinstallere det hele én gang til, og så installere det igen, med alle de hulens mange genstart som vistnok gavner? *Tænke tænke...*

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf trinepatriak » 6. aug 2010, 22:09

Hej igen :)
Jeg har lige søgt på nettet efter en instruktion til helt korrekt installation af spillet. For en gangs skyld kunne jeg ikke finde noget (besynderligt som den slags "forsvinder" når man leder meget!) men jeg fandt dog dette på EA´s hjemmeside, under FAQ:

Sådan foretages en ren installation af spillet:

* Du kan evt. tage en backup af denne mappe (punkt 4) for at bevare de gemte spil. Test dog først at den nye rene installation virker perfekt, før du forsøger at kopiere din backup over i spillet.

1) Kør den inkluderede afinstallationsfil (hvis muligt).
2) Download filen Sims2Eraser.zip her: http://www.ea-zone.dk/CS/Sims2Eraser.zip og åbn filen.
3) Find nu den mappe hvori spillet er installeret og slet den.
Den vil typisk ligge her: C:[bslash]Programmer[bslash]EA Games[bslash]The Sims 2
4) Slet spillets gemte oplysninger*. De ligger typisk her:
C:[bslash]Documents and Settings[bslash][bslash]My Documents[bslash]EA Games[bslash]The Sims 2
5) Du kan nu installere spillet igen, og problemet bør således blive løst.

Nu er det så, jeg føler mig en anelse analfabet, for hvad er det de mener? De der [bslash] har jeg hørt om før, men kan ikke huske hvad søren det er :oops:
Og efter dette skal man vel stadig installere spillet -korrekt- igen?! Og hvis så, hvordan? Ved, jeg har set - og læst - flere sider om netop korrekt installation, men hvorfor syv sytten kan jeg så ikke finde dem nu? *suk...søger igen*

Hov, nu skal jeg forresten ikke være uforskammet, dine råd hjalp skam - eller gav mig ihvertfald noget af tænke over ;)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Splintersim » 7. aug 2010, 08:31

Hej igen

Jamen selv tak, selv om det nok ikke så stor en hjælp.

Men jeg ved i hverrfald at det (bslash) betyder / atlså skråsteg. Den forkommer hver gang, man går længer ind i mapperne.

Men jeg hvis jeg dig ville jeg prøve afinstaller det hele også prøve om du kan få den fil til at virke. Du kan jo altid få hjælp, når du hente filen af EA Games support og hotline.

Held og Lykke

Splintersim
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf trinepatriak » 7. aug 2010, 18:18

Ahh, ja så kan jeg da godt huske det der med (bslash) der betyder skråstreg, tak for den info :)

Hmm ja, jeg har også tænkt mig at prøve det med at afinstallere det hele. Men du (eller andre) skulle vel ikke kende en hjemmeside hvor der er en instruktion til installation? Selv kan jeg bare huske at det er noget med at genstarte stort set hver gang man har gjort noget... Kan ikke forstå, jeg ikke kan finde bare én af de hjemmesider jeg engang har læst om det. Har nemlig meget få sider om sims i mine favoritter - de er ikke blevet lagt ind efter jeg fik ny computer, og nu er de som *pist* forsvundet selvom jeg søger på nettet :?

Puha, det bliver vist lidt af et dags-projekt for mig, men hvis det virker så er det jo godt :)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Splintersim » 7. aug 2010, 18:22

Mit eneste bud på hvor jeg har set det er på EA Games hjemme.

Der er så hvit jeg husker en "hel roman" om korrekt installering af både hovdet spillet og udvidelse pakkerne. Også om afinstallation.

Håber ud får det at virke.
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf trinepatriak » 7. aug 2010, 18:26

Ps. hvad mener du med dette, er ikke helt med... Er det opdateringen af spillet hver gang man har installeret en udvidelses-pakke?
trinepatriak skrev:Du kan jo altid få hjælp, når du hente filen af EA Games support og hotline.

Hmm....spørger altså så meget fordi jeg helst vil gøre installationen helt rigtigt denne gang - sådan at det ihvertfald ikke kan være den det er galt med, hvis mit spil stadig vil lave knuder til den tid. Men det satser jeg nu på, at det ikke vil ;)

Ellers mange tak for hjælpen - jeg arbejder på sagen :)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf trinepatriak » 7. aug 2010, 19:06

Så fandt jeg en guide, og som du foreslog Splintersim lå den selvfølgelig på EA games´ sims-side.
Nå, men lidt tid kommer der nok til at gå nu, da der står i guiden at "expert-support anbefales" medmindre man føler sig meget sikker i det. Det gør jeg ikke - holder til enhver tid nallerne fra at rode med selve systemet i computeren - men jeg kender en, der kender én som er meget computer-nørd. Det må jo kunne kaldes en ekspert, ikke ;)

Nå, see you, forhåbentlig har jeg gode nyheder så tråden evt. kan låses/slettes eller hvad nu :)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Splintersim » 7. aug 2010, 23:12

Det er altid i en god ide og få fat på en computernødt, når skidet ikke vil som man selv vil. :?

Jeg håber får dig at i få det til at virke. Ellers ville jeg (hvis det stadig bliver at drille efter helt korrekt installation) ringe til EA Games og forlange en forklaring fra dem, hvis jeg var dig. :2wave:

Splintersim
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf trinepatriak » 9. aug 2010, 22:03

Ja, hvad skulle man dog gøre uden computernørderne:)

Har dog lige et spørgsmål til, for det tilfælde at nogen skulle komme forbi og se det:
Når jeg nu skal installere det hele på ny igen, mon mine "gamle" simmere så kan skabe problemer - jeg mener ligesom slæbe den samme fejl med over i det ny-installerede spil?
Hvis ja, er der så nogen måde man kan "rense" de gamle simmere og deres huse for fejlen? Har nemlig en del gode, selvbyggede huse og mange simmere jeg ville savne :)
På forhånd tak (og nu skal jeg nok tie stille med al min spørgen ;) )

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Annbirtha » 10. aug 2010, 07:17

En optimal installation af sims kan du læse om her:
http://www.sims2you.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=2003
du kan også prøve at læse dette indlæg igennem: http://www.sims2you.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=3566&p=39974&hilit=installation#p39974 måske det giver lidt hjælp også :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf trinepatriak » 10. aug 2010, 20:50

Uhh, tak Annbirtha det var lige præcis det jeg stod og manglede. Undrer mig som sagt, at jeg ikke selv har kunnet finde det.
Men skal vist alligevel have fat i en hjælper - alle de der systemgendannelses-ting og diverse gør mig ærlig talt lidt rundtosset :lol:

Men mange tak for linkene, nu er der vist en ret god chance for at jeg får det til at virke!
Vil fluks ringe rundt, savner sims :)

Billede
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Annbirtha » 11. aug 2010, 14:30

Jeg må indrømme at jeg ikke selv gør sådan hver gang.
Jeg plejer bare at gemme det jeg vil gemme først, bagefter sørger jeg for at alle mapper med sims er slettet.
Genstarter computeren og installerer spillene, gerne i rækkefølge og opdaterer som man nu skal.
Først til sids tsletter jeg gendannelsespunkter, genstarter Computeren og diskfragmenterer.
Nåh ja, og så skal man jo have sine gemte filer tilbage i de mapper man tog dem ud fra. :D
Men metoden som er beskrevet er en helt optimal installation og den er vist også lidt nørdet :oops:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Re: Simmere fryser fast når de sover, sker 4 ud af 6 gange..

Indlægaf trinepatriak » 1. jun 2012, 18:17

Hej!
Nu kommer jeg lige forbi min gamle tråd, men ser at den muligvis ikke har så megen relavans længere?
Har godtnok lige haft noget der ligner det samme problem igen, og af samme grund afinstalleret hele molivitten for at prøve igen... Men denne gang tror jeg dog jeg må have en til at se på det, som sidder direkte ved min computer. Så kan fejlene vel findes, skulle man synes??
Ihvertfald vil jeg bare lige sige, at hvis en administrator eller lign. skulle komme forbi denne tråd, så har vedkommende min tilladelse til at slette den! Øh...hvis altså min tilladelse behøves? Nå, men nu er den ihvertfald givet ;)
Hilsener fra Trinepartiak :)
trinepatriak
Baby sim
Baby sim

Tilbage til Teknisk Hjælp