The Sims Medieval - lidt info

Her kan der snakkes om alle andre Sims spil end The Sims 2 og The Sims 3
Forumregler
Dette forum er lavet for at undersøge om der er interesse for at snakke om andre Sims spil end The Sims 2 og The Sims 3.
Hvis der er interesse for et andet Sims spil kan det være at det får sit eget Sims forum (interessen måles på hvormange indlæg der er om spillet)

The Sims Medieval - lidt info

Indlægaf Annbirtha » 2. apr 2011, 09:13

Ja jeg har nu prøvet at spille i nogle dage nu, og spillet er et spil udenom Sims 3 altså et spil man installerer for sig selv.
Det er ikke muligt at købe tøj og genstande til spillet på nogen side (måske kommer det). Spillet går ud på at få point efter det man udretter i sit kongerige, enten man vælger at spille som grusom hersker eller som samvittighedsfuld konge/dronning der kun vil sit folk det bedste. Igennem quests hvor man også foruden den konge eller dronning man har valgt spiller med de andre borgere i byen, f.eks som healeren, præsten, smeden eller troldmanden. Der er flere erhverv at spille f. eks også som spion for din konge/dronning. Man bliver igennem spillet stillet nogle spørgsmål som vil få betydning for hvordan din person klarer sig.
Det er også muligt at møblere sine stuer, (ved endnu ikke om man kan udvide med andre rum, end dem der er i bygningerne, eller om man vil få mulighed for at bygge noget udenfor, det kan jo være det bliver muligt når man kommer længere frem i spillet og får flere XP point). Man kan som i Sims 3 omfarve tøjet og møbler og genstande, og man laver en Sim på samme kendte måde.
Ved at avancere i sit kongerige og alt efter hvor mange XP point man får igennem de Quests man kan vælge mellem, kan man tilkøbe nye bygninger hvorved der så låses op for flere Quests der har tilknytning til de valgte bygninger.
Spillet er nok en del anderledes end Sims 3. Det skal dog siges at selvom man køber den Nordiske udgave er der ingen udgaver hvor sproget er på dansk, (har spurgt EA som bekræfter at de ikke har planer om at lave det med dansk tekst), men man vender sig hurtigt til at sproget er engelsk så for de der kan tale engelsk er det ikke noget problem.

På billedet min Spion der netop har sendt en brevdue afsted, der bruges brevduer i stedetfor postbude. Samtidig er standeren på Torvet et hemmeligt gemmested til udveksling af beskeder til Spionens medhjælpere.Simmeren der går Spionen imøde er en Barde som er en der underholder og spiller komedier på Kroen, han er ude på en opgave hvor han skal finde en forsvunden dreng.
Billede
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Re: The Sims Medieval - lidt info

Indlægaf Splintersim » 2. apr 2011, 22:48

Hej Annbirtha

Spillet lyder da lovende, jeg har selv lige købt og glæder mig til kommer igang med det.

Men men men :roll: jeg er i tvilv om, om jeg kan installer den på min com. når jeg har sims 2 på den :!:

Ved du om man kan det eller om de laver kluder i hinanden så :?: :?

Mvh Splintersim
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Geografisk sted: Snedsted

Indlægaf Johansen » 3. apr 2011, 08:31

Altså jeg har både Sims 2 og Sims 3 på min computer, og jeg kan fint spille:D
LoL
Johansen
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Annbirtha » 3. apr 2011, 13:58

Du kan uden problemer sagtens installere Sims Medieval på din computer, spillet bliver installeret udenom de andre spil, da det er et spil for sig selv. Enkelte filer vil dog ligge sig i Dokumenter som de andre sims 3 spil, men her vil det kun være hvis du i spillet tager billeder (kan gøres med tasten "c") ellers ingen problemer, filerne fra Sims medieval ligger i en selvstændig mappe så man roder ikke rundt i det. Tillykke med dit nye spil, husk at det ikke er på dansk, man kan dog vælge svensk men der er jo vollapyk for mange så måske det engelske er et bedre valg.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Splintersim » 4. apr 2011, 16:02

Hehe okay tak skal du har Annbirtha. :2thumbsup:

også tak til dig Johansen :wink:

Så vil jeg går til den med sammen. :bigwave:

Men tror nu nok jeg tager den på svensk så, for det kan jeg skatens forstå :D
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf Annbirtha » 7. apr 2011, 11:01

Vil bare lige vise nogle flere billeder fra spillet som jeg synes har nogle flotte scenerier.
Vandet bevæger sig i strømmen.
Billede

Billede
Et par stakkels borgere er sat i gabestokken, jeg ved ikke hvorfor de står der, alt imens man spiller sin egen rolle udspilles spillet jo i hele kongeriget.
Hvis man besøger pladsen hvor de står med sin Sim kan man smide æg og tomater i hovedet på dem, det øger selvfølgelig ikke venskabet synderligt men det er da meget sjovt.
Er man på eventyr med sin spion og han har avanceret lidt i Level, så kan han godt pille ved låsen og befri fangen. Men det er ene og alene Kongen/Dronningen der kan sende folk i gabestokken, dog kan fangevogteren godt selv komme og tage dig hvis du har stjålet (som spion) eller andet der er blevet set. Efter et stykke tid i stokken bliver man sat på fri fod igen.

Billede
Min troldmand er ude på sin Quest/Eventyr, ved hver Quest man spiller vælger man med hvilken rollefigur den skal spilles, her vil Simmen kunne avancere i grader og blive dygtigere, når du så senere spiller en anden rollefigur vil den du tidligere har spillet stadig avancere i de ting han gør selv om du ikke spiller ham, han arbejder altså videre i din Kongeverden

Jeg kan anbefale at man bruger så meget tid på hver Quest som det er muligt for at give figuren/simmen mest lærdom, for når alle quests er gennemført starter man på et nyt Kongerige. Dog vil der for hver ny bygning du køber (købes for quest point) blive åbnet op for flere quests/eventyr og erhverv der er tilknyttet den nye bygning.
Happy Simming 8)
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Splintersim » 7. apr 2011, 17:06

Bare en lille tilbage melding.

Jeg havde skyhøje forventing til The Sims Medieval, men må indenrømme at jeg faktisk er lidt skuffet.

Jeg har spillet det i et par dage nu og syntes faktisk ikke rigtig jeg kommer nogen vejen.
Spillet er alt for fast låst efter min smag. Jeg havde håbet på der flere muligheder fri i starten end der er.

Også syntes jeg det er lidt en skam, at der ikke erben dansk vationen. Ikke at det er noget problem som sådan, bare en skam.

Men som Annbirtha siger har det "nogle flotte scenerier" :D
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf Annbirtha » 8. apr 2011, 09:49

Når man har afsluttet sit første kongeringe med de quests der er, får man mulighed for at vælge at spille frit fuldstændig som man vil.
Jeg synes der er mange muligheder i spillet, man kan erobre andre kolonier igennem handel (læres på taktikbordet på kongeslottet) det kræver at man spiller som monark eller spion for at have den mulighed, de ting man lærer en figur kommer hele kongeriget til gavn også når du senere spiller med en anden figur og oplærer den. Men hvis man ikke gider eventyr/quests så skal man ikke investere i spillet, hvis man vil bygge og gøre som i Sims 3, så spiller man jo bare Sims 3. :wink:
Men spillet ville også have givet mig mere fornøjelse hvis det havde været på Dansk, jeg har nogen gange taget en forkert beslutning fordi jeg har misforstået spørgsmålene.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Splintersim » 8. apr 2011, 11:39

Lige presis det er har også gjort et par gange, og det er træls :?

Okay. Men hvordan fuldføre man den begynder guest man bliver stillet? Jeg syntes jeg har gjort det jeg skulle, men følger bare det køre i ring! :?

Jeg kan skam godt li eventyr og rollespil, der var derfor jeg købte den :D men havde som sagt bare troedet den var mere i åben, lige fra starten :D
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf Annbirtha » 9. apr 2011, 09:23

Billede
På billedet til venstre hvor kongen har sit foto og der er 3 opgaver ud for (en skriftrulle, ild,tøj) , det er de opgaver der har med Questen at gøre. Når du har løst en af opgaverne forsvinder billedet og kan blive erstattet af et nyt der har med opgaven at gøre, disse billeder bliver på skærmen og har ingen tidsfrist, du kan således bruge alt den tid du ønsker før du afslutter en Quest. En Quest består altså af flere forskellige opgaver.
De 2 andre ikoner er daglige gøremål ( her en skriftrulle og en bøf) det er opgaver der kommer nye af hver dag kl 9:00, hvis man ikke udfører opgaverne får de betydning på humøret på Simmen, du kan se at skriftrullen viser at du har 16 timer til den og 15 timer til bøffen (sims timer). Opgaverne tager ikke lang tid at udføre så sørg for at udføre dem først og brug resten af tiden på selve Questen/eventyret. Sørg så vidt muligt også for at være i godt humør inden du afslutter en Quest for så vanker der bonuspoint (hold pilen hen over pokalen ovenover ikonet af kongen til venstre) så kan du se hvordan det er.
Når man holder musen hen over diverse ikoner kan man læse en beskrivelse af opgaven og hvordan man kan løse den, jeg har her på billedet holdt musen hen over hvor der står "Monarch - Level 1) til højre, og man kan læse hvilke ting der kan gøres på nuværende level.
De point man får for sin Quest kan der købes nye bygninger for til kongeriget.
Håber at det kunne give dig svar på det du spurgte om. :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Splintersim » 10. apr 2011, 16:25

Det er i hvert helt sikkeret en stor hjælp. :2thumbsup:

Super dejligt at du har lagt billed på din forklaring, det gør det hele meget mere simpelt end jeg havde fundet ud af :D

det gør helt sikkeret at jeg gir spillet en chance mere :1wave:
Brugeravatar
Splintersim
Tumling
Tumling

Indlægaf Thomas Jensen » 21. apr 2011, 14:13

Hvis der nogen, som leder efter et sted at købe spillet, eller at se lidt generelle informationer, så har jeg fundet frem til denne side om sims medieval. Jeg fandt den på google, men måtte lige lede lidt, for at komme igennem alle de officielle sider.
Mit generelle indtryk af spillet, er at det skuffer i forhold til de andre spil, men kun fordi vi er vant til noget der er langt mere omfattende. Jeg tror til gengæld The Sims Medieval er rigtig godt til nye Sims spillere. Jeg har i hvert fald selv spillet det rigtig meget, selv om mit første indtryk var lidt skeptisk.
Thomas Jensen
Baby sim
Baby sim

Tilbage til Andre Sims spil