Hvordan laver man smykker?

Ofte stillede spørgsmål om Bodyshop

Hvordan laver man smykker?

Indlægaf wholle » 25. jan 2008, 12:10

Maja spurgte: er der nogle der ved hvordan man laver smykker/piercinger i sims?

Det svar kom selvfølgelig fra Briher:

Hvis du vil lave smykker, skal du bruge en mesh. Dvs den skabelon som du kan lægge farve på. Smykker findes ikke standard i spillet eller i udvidelsespakkerne, så der er man nødt til at lede på internettet for at finde en mesh. En mesh til øreringe og halskæder er der en, der kalder sig Dr.Pixel, der har lavet. Man kan downloade den gratis fra http://theblarneystone.org/
Ellers er det samme princip som tøj o.l. med en alpha-fil, hvor man bestemmer faconen og en fil som bestemmer farven.
Du kan se nogle af de smykker jeg har lavet med Dr.Pixels mesh på min hjemmeside under tilbehør.

Piercinger har jeg ikke prøvet at lave, men jeg formoder at man kan lave noget, der ligner ansigtspiercinger lidt, ved at lave ansigtsmakeup. Det vil dog blive en "flad" piercing, der ikke går ud fra ansigtet. Vil man have en der ser mere realistisk ud, skal man igen bruge en mesh.
Hvis man vil have f.eks. en piercing i navlen, kan man lave en "flad" version ved at lave det som kropsfarve - med den ulempe at det vil vil være genetik og derfor kan nedarves til en søn :( uden mulighed for at fjerne den piercing. Igen skal man finde en mesh, hvis man vil have noget, man kan tage af og på. Jeg kender ikke nogle steder hvor man kan hente meshes til piercinger.
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Tilbage til Bodyshop