Frillen skrev:Det er ingen overdrivelse når de snakker om sindsygt mange timer bare for at lave en mesh, jeg har arbejdet en del med 3D-programmer og det er absolut ikk nogen piece of cake medmindre vi snakker om simple 3D-figurer som kasser, kugler, trekanter osv. men det holder jo ikk rigtigt hvis man vil lave et træ, hårmesh eller lignende.
Har i aldrig undret jer over at mange af de brugerlavede møbler er meget firkantede og grove i deres udformning![]()
Og når man så endelig har fået lavet en mesh, så skal den jo også lige have texturer på, der er jo ikk meget fis ved en trådfigur eller en ensfarvet figur.
Og når du så er færdig med det så skal du sætte belysning, så den tager sig naturligt ud i et 3D-miljø, altså definere hvordan lys og skygger vil falde på den.
Og når du så er færdig med det, så skal du gudhjælpemig også have defineret behaviors osv. for figuren, altså al den kode som bestemmer hvordan den bliver placeret, interaktioner osv. i spillet.
Og når du så er færdig med det.... Nå? det ser ud som om alle er løbet skrigene bort![]()
Nogle af punkterne bliver selvfølgelig afhjulpet lidt ved brug af værktøjer som kan lette arbejdet en del, men det kan meget nemt tage 50-100 timer at lave en mesh, det kan også nemt tage langt mere tid at lave en mesh![]()
Jeg vil dog sige at for dem som er interesseret i det, så prøv det dog, for det er faktisk ret spændende og sjovt, men forvent ikk at i står med et færdigt møbel eller mesh efter en 6-8 timer, for så bliver i sørgeligt skuffet
ttsen2004 skrev:Hvad er en mesh? og hvad er texturer ?
Nephisariah skrev::roll:Hvis man ønsker at forsøge sig med mesh, hvilke programmer bør man så anvende og hvor ligger meshen mere præcist
![]()
![]()
![]()
KnazZZ![]()
Nephisariah
pernille skrev:På et tidspunkt fandt jeg en side, hvor der er links til alle de programmer man skal bruge, og så er der en god trin-for-trin forklaring... Bøjet i neonJeg har opgivet, for det er godt nok svært, men her er adressen http://personal-computer-tutor.com/sims ... ingtut.htm
God arbejdslyst
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst