Dads nye mesh

Her kan du snakke om ting der relateret til bodyshop.

Dads nye mesh

Indlægaf Dads » 15. maj 2006, 23:28

Så fik jeg lavet det, jeg troede jeg aldrig ville kunne lære at lave, nemlig mesh! Det er faktisk slet ikke så svært, som det ser ud til, og det er rigtig sjovt og spændende, at lave sine egne mesh.

Søren skrev:Jeg glæder mig til at se dine møbler Dads :wink:

Så må du desværre glæde dig til en anden gang, for det er ikke møbler jeg har arbejdet med, men tøj. Jeg ville helst lære at lave møbler, men jeg tror det er lettere at starte ud med tøj, da man har bodyshop til det. Jeg har endnu ikke set nogen guide om hvordan man få møblernes mesh ud og får det redigeret, men jeg har sat mig i sinde at lære det. Men først tøj. Jeg skal jo også lige lære at bruge MilkShape.
Søren skrev:Er det meget svært at lave de der meshes :?:

Ikke selve at kopire meshen i SimPE, selv om det tager en hulens masse tid, så er det ikke svært. Det kan derimod godt være en anelse svært at lave om på meshen i 3D programmet. Man skal være meget præcis. Mit seneste nye (nummer 2 mesh) har jeg vidst lavet om 22 gange eller sådan noget, fordi jeg skal tjekke hvordan den ser ud og opfører sig i spillet, og den mindste fejl retter jeg, så det kommer til at blive helt perfekt. Men ellers synes jeg ikke det er noget du skal være bange for at kaste dig ud i, hvis du får lyst. Jeg har kunne gøre det, og så kan du også :wink:

Chrille skrev:Men Dads kan du ikke ligge nogle billeder ud på nettet :?:

Det er intet problem.

Det første mesh er fuldstændig det samme, som den man laver i begynder tutorialen. Altså jeg har fjernet den hængende ting fra kjolen.

Første Mesh KLIK HER

Mit andet mesh er et jeg selv har fundet på. Det der er meshen er de høje støvler.

Anden Mesh KLIK HER
Senest rettet af Dads 18. maj 2006, 12:40, rettet i alt 2 gange.
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Briher » 16. maj 2006, 08:51

De støvler er da flotte Dads. :2thumbsup:

Det er endnu ikke lykkedes mig at få lavet en mesh - har da også kun lavet et enkelt mislykket forsøg (mismatch in number of verticles - øv øv øv). Det bliver dog ikke det sidste forsøg, men det må vente lidt, for jeg har lidt rigeligt travlt med at kode min hjemmeside om til php. :wink:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Dads » 16. maj 2006, 14:23

Briher skrev:De støvler er da flotte Dads. :2thumbsup:

Mange tak skal du have Briher, det er altid dejligt at få ros for de ting man laver :D Faktisk synes jeg det er meget sjovt at lave sine egne mesh, men dog også noget der tager sin tid.

Briher skrev:Det er endnu ikke lykkedes mig at få lavet en mesh - har da også kun lavet et enkelt mislykket forsøg (mismatch in number of verticles - øv øv øv).

Hvad er det der mismatch in number of verticles?
Senest rettet af Dads 16. maj 2006, 18:33, rettet i alt 1 gang.
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Indlægaf Søren » 16. maj 2006, 14:58

Støvlerne er rigtig flotte :2thumbsup:

Dads skrev:
Søren skrev:Jeg glæder mig til at se dine møbler Dads :wink:

Så må du desværre glæde dig til en anden gang, for det er ikke møbler jeg har arbejdet med, men tøj. Jeg ville helst lære at lave møbler, men jeg tror det er lettere at starte ud med tøj, da man har bodyshop til det. Jeg har endnu ikke set nogen guide om hvordan man få møblernes mesh ud og får det redigeret, men jeg har sat mig i sinde at lære det. Men først tøj. Jeg skal jo også lige lære at bruge MilkShape.

Nååår, men det er fordi jeg mest downloader møbler, så når jeg tænker på mesh, tænker jeg på møbler :oops:
Venlig hilsen
Søren
Brugeravatar
Søren
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Chrille » 16. maj 2006, 16:26

De er rigtig flotte (i sær støvlerne) :D . Kommer de ud på din hjemmeside :?:
Tak for alt allesammen!:).
Mvh. Chrille
Chrille
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Amager ;)

Indlægaf Briher » 16. maj 2006, 16:34

Dads skrev:Hvad er det der mismatch in number of verticles?

Jeg kan ikke garantere at stavemåden er korrekt, men problemet er at "slank-versionen", "tyk-versionen" og "gravid-versionen" ikke har samme antal "punkter" og "streger" - jeg kan ikke huske hvad de hedder. Det skal de have, og jeg har altså ikke helt samme antal i alle 3 versioner. :vsad:, men jeg har altså også kun "leget" med MilkShape under 10 timer endnu. Så jeg skal nok finde ud af det når jeg en gang får tid igen. :wink:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Dads » 16. maj 2006, 18:37

Aha, på den måde. Jeg ved da heller ikke lige hvad jeg ville gøre i den situation, men jeg har heller ikke "leget" med MilkShape så meget endnu. Altså jeg ved da i hvert fald at punkterne hedder joints, og der er vidst også sådan en knap i MilkShape. Men jeg ved ikke hvordan man skal gøre, for at lave sine egne punkter. Men det finder man vel forhåbenligt ud af en dag, ligesom dem der også har startet som os, og har lært det :wink:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Indlægaf robert » 17. maj 2006, 06:50

møbler det er alt for svært for mig det møbel jeg lavede blev bare en lille blå firkant og selv den tog lang tid

men dine tøj mesk er rigtig flotte dads hvornår kan man få lov at downloade dem
Robert
Billede
Hr.Avatar
Min simpage.
Brugeravatar
robert
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København Ø

Indlægaf Jacob » 17. maj 2006, 14:44

Som man tænker: ALDRIG ud af at lave en mesh ved jeg!

Rigtig flot
Senest rettet af Jacob 21. maj 2006, 17:17, rettet i alt 1 gang.
Billede

Jacob Billede
Brugeravatar
Jacob
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Indlægaf robert » 17. maj 2006, 15:12

Jacob2eren skrev:Ja den er rigtig flot! Jeg finder ALDRIG ud af at lave en mesh ved jeg!

man har heller ikke brug for mesh mere for nu laver dads det for os :D
Robert
Billede
Hr.Avatar
Min simpage.
Brugeravatar
robert
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Dads » 17. maj 2006, 16:15

Mange tak Robert og Jacob2eren :D

Jacob2eren skrev:Jeg finder ALDRIG ud af at lave en mesh ved jeg!

Ja se sådan sagde jeg jo også, og hvad er der sket. Jeg har lært det, selv om jeg troede det var umuligt. Det var faktisk her i weekenden hvor jeg sagde til mig selv, at nu ville jeg lære det, og så lærte jeg det. Du skal bare sige til dig selv at du vil, for så kan du også :wink:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Indlægaf Annbirtha » 18. maj 2006, 09:00

Så er Dads igen gået igang med et nyt project hva' :D
Det ser da lovende ud for hvad det kan bringe fremover, og støvlerne er da helt flotte.
Det bedste ved det må da være at du har fundet noget nyt at bruge spillet til ..... skiiide godt Dads :Respekt:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Dads » 18. maj 2006, 11:43

Annbirtha skrev:Det bedste ved det må da være at du har fundet noget nyt at bruge spillet til ..... skiiide godt Dads :Respekt:

Ja, det er jo det, der er så perfekt ved dette spil. Hvis der er noget man kommer til at kede sig med i spillet, så er der så mange andre sjove muligheder. Lige nu står det ikke på så meget mesh, selv om det er rigtig spændende og sjovt at lave, men noget andet sjovt fra Frillerup, som jeg ikke vil afsløre nu :wink:

Men tak for ros Annbirtha :D
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Indlægaf robert » 28. maj 2006, 17:46

hey dads jeg tænkte på hvornår du sætter dem yil download på din side?
Robert
Billede
Hr.Avatar
Min simpage.
Brugeravatar
robert
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Dads » 28. maj 2006, 18:01

Jeg ved det endnu ikke Robert. Jeg skal lige have ændret lidt, men jeg skal nok sige til, når de en dag kommer op. Men da jeg ikke vil bruge min families fælles computer til det, venter jeg til jeg får mit eget spil til at virke. Jeg vil skrive en mail til EA i dag, da jeg ikke mener jeg selv kan gøre mere, så jeg må håbe på hjælp fra dem. Men jeg skal nok sige til, og har ikke glemt det :wink:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Næste

Tilbage til Bodyshop