"skrå" vægge under tag

Her kan i diskutere det at kreere ting, hvilke programmer, guider, tips & tricks, snyde-koder.
Simpelthen alt hvad der kan være guld værd i den kreative process, eller spørgsmål dertil!

"skrå" vægge under tag

Indlægaf mia_duberg » 28. dec 2007, 14:09

Hej.

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan, og hvordan, lave vægge der er skrå i højden altså, så de passer med et tag..

Jeg er igang med et hus med to etager, men den øverste etage er sådan at den er lige under taget, altså lidt ligesom et loft, men jeg vil stadig gerne kunne inddele i rum, men når jeg prøver stikker der en væg op af mit tag :S

er der nogen der kan hjælpe mig?
Brugeravatar
mia_duberg
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lille Line. » 28. dec 2007, 17:28

Det lyder meget indviklet.. Men jeg tror jeg har været i samme situation. Ved ikke hvordan man gør sorry .

Hvis ikke du har mulighed for at give et svar der kan hjælpe, så lad vær' med at skrive et indlæg. Intet svar i et indlæg, hjælper ikke den der stiller spørgsmålet alligevel.
Mvh
Nephisariah :wink:
Moderator
Hilsen Lille Line <3
Brugeravatar
Lille Line.
Voksen sim
Voksen sim

Re: "skrå" vægge under tag

Indlægaf Nephisariah » 29. dec 2007, 06:12

mia_duberg skrev:Hej.

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan, og hvordan, lave vægge der er skrå i højden altså, så de passer med et tag..

Jeg er igang med et hus med to etager, men den øverste etage er sådan at den er lige under taget, altså lidt ligesom et loft, men jeg vil stadig gerne kunne inddele i rum, men når jeg prøver stikker der en væg op af mit tag :S

er der nogen der kan hjælpe mig?

Hvis du tænker på at lave et hus som dette:
http://thesims2.ea.com/exchange/lot_det ... er_id=3091 , som er mit Frilleruphus, kan du reelt kun gøre én ting, nemlig at forsøge dig frem.
I mit Frilleruphus har jeg reelt set ingen skrå vægge, kun de lige vægge, men jeg har ved at forsøge mig frem formået at få værelser på første sal alligevel ved at lave en "hjælpevæg" der er rykket lidt, det tror jeg egentlig godt du kan se se på de små billeder som EA automatisk har "lagt op" af huset.

Mit råd er derfor forsøg dig frem, så synes jeg du får det bedste resultat, men pas på med at bruge for lille en hældning på taget, for jo mindre hældningen er jo mere af væggen "stikker" frem under taget... :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf egon.weber » 29. dec 2007, 14:45

En hældning på 75 grader, kan give ganske pæne loftsværelser, så kan du jo vælge karnapperne eller gavlvinduer!
Klaskerdanser en hilsen fra det nordfynske.
Egon
Billede
Brugeravatar
egon.weber
Opdagelses-sim
Opdagelses-sim

Geografisk sted: Veflinge

Indlægaf Muzer... » 29. dec 2007, 16:35

Tror os det er sket for mig ! :shock: ved detsvære ikke en dyt om det Sorry :cry: håber duh finder ud af det :food2:
Muz R Unormal :)
Brugeravatar
Muzer...
Baby sim
Baby sim

Re: "skrå" vægge under tag

Indlægaf Kylling » 29. dec 2007, 19:17

mia_duberg skrev:Hej.

Det problem har jeg også haft - TIT. især når man skal lave træhytter og sådan noget. Har desværre ikke fundet en løsning.
:?
♥lig hilsen Andrea
Kylling
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Mona Solstråle » 30. dec 2007, 14:35

Normalt kan man ikke sætte vægge på de tre yderster felter langs taget, så huset skal minst være 9-10 felter bredt. Hvis du sætter kanapper i taget, får du jo lidt ekstra plads.

Jeg kan vis dig et eks. her. Det grå trægulv kan ikke indrettes:
Billede

Et andet eks. her:
Billede

PS! Lige et billede af et tag med to kanapper...
Billede

Håber det er svar på dit spørsmål :wink:
Hilsen Mona Solstråle

Stadig ikke for gammel til at lege (med Sims)

Billede

http://www.thesims3.com/mypage/MonaSolstraale
Brugeravatar
Mona Solstråle
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København

Tilbage til Det kreative hjørne