Hvordan laver man film ?

Her kan i diskutere det at kreere ting, hvilke programmer, guider, tips & tricks, snyde-koder.
Simpelthen alt hvad der kan være guld værd i den kreative process, eller spørgsmål dertil!

Hvordan laver man film ?

Indlægaf nadia » 24. jan 2007, 23:35

øhhm...ja ved godt der står nøjagtig beskrevet hvordan man laver en film

i the sims 2 FAQ men....jeg er altså ikke helt så god til at finde sådan en

masse steder og ja hvad ved jeg....såhh tænkte på om der måske var

nogen der kunne hjælpe mig eller give mig en mere direkte/konkret

måde at lave film på....Ikke kompliceret... :lol:

ER TOTALT DUM :oops:
see ya,

Nadia :)
Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Maria92 » 25. jan 2007, 07:43

Her er, hvad Pernille skrev til mig, da jeg stillede hende det samme spørgsmål:

Jeg bruger "Windows movie maker". Det er et større projekt med film, men ret sjovt!
Man kan optage som man vil, i klip, og over flere dage. Videoerne ligger i en mappe i nummerorden. Der fra importerer man dem så en ad gangen til movie maker, og klipper det man ikke skal bruge fra. Alle de værktøjer man skal bruge til det ligger ude i venstre side. Prøv at åbne movie maker, og kig lidt på det, for det giver sådan set sig selv det hele.
Man har et story board og en tidslinie. På storyboard sætter man videoklip, billeder, overgange, effekter og eventuelle tekster ind, på tidslinien redigerer man lyd, kan flytte rundt på-, og eventuelt forkorte/forlænge alle elementerne.
Jeg har prøvet at forklare det mest basale kort, men det er som sagt et stort arbejde, så det er meget svært at forklare. Der er rigtig gode "hjælp"-forklaringer på movie maker, så det er simpelthen bare at prøve sig frem. Klø på
Håber jeg har været til bare lidt hjælp og får du brug for hjælp hen ad vejen, så skriv til mig igen. Det er jo en af grundene til vi er her, ikke
:)
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf nadia » 25. jan 2007, 11:14

okay tak :D men hvor er windows moviemaker henne på pc'en? er det noget man skal downloade?
see ya,

Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Annbirtha » 25. jan 2007, 11:29

Du kan gå ind under start-programmer-tilbehør så skulle der gerne være en genvej til programmet der, i rullemenuen der kommer frem. :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Hej

Indlægaf Chrik » 25. jan 2007, 13:48

Jo mindre du ikke har office programmerne :?

(kender nogen der ikke har f.eks Charlotte)
Chrik is back! (Oh no!)
Brugeravatar
Chrik
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf nadia » 25. jan 2007, 23:16

okay tak for oplysningerne :D kan ikke prøve ligenu for er ike på min egen pc..men gør det så straks jeg er på min egen :wink:
see ya,

Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Annbirtha » 27. jan 2007, 11:32

Windows movie maker har nu intet med Officepakkerne at gøre, det er et program der følger med Windows.
Du kan altså finde den her: start-programmer-tilbehør
Hvis du har xp servicepakc 2 findes der en opdatering til programmet, så du får det sidste nye ind.
Prøv at gå ind under start og klik på "microsoft update" så vil alle de opdateringer du har brug for blive vist, bare installer alle sammen hvis du ikke allerede har gjort det.
:)
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf nadia » 27. jan 2007, 11:37

jeg har ingen af programmerne???

ups søgte på det og har fundet det... :lol: nu vil jeg prøve at få det til at fungere
see ya,

Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf nadia » 27. jan 2007, 11:50

hvilke indstillinger bruger I? mine optagelser er mega slørede???
see ya,

Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Re: Hvordan laver man film ?

Indlægaf Rosebud » 8. apr 2008, 08:57

Kan godt se at det her er en ældre tråd, men den handler om præcis det jeg vil spørge om.

Jeg ka itte hitte ud af Movie Maker. Er der nogen der er stødt på en tutorial, der med billeder eller på dansk forklarer hvordan man skal gøre ... jeg er vildt forvirret.

Jeg har optagelser, men hvad jeg derefter kan/skal gøre er et mysterium ... har fundet adskillige tutorials, men det hat bare gjort forvirringen større.

Rose
Brugeravatar
Rosebud
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Amager/København

Indlægaf Dads » 8. apr 2008, 21:24

Hej Rosebud :D

Måske kan Pernilles guide hjælpe dig - http://pernillespages.com/simsfilm/

Der kan du finde meget om det at lave film, og Pernille har også lavet en guide til at bruge Movie Maker, som kan findes under punktet "Det tekniske."

Efter en lille google søgning, gav den mig også denne guide - http://www.hyllehoejskolen-middelfart.d ... eMaker.pdf , som jeg også synes indeholder nogle nyttige informationer, samtidig med at den indeholder billeder, der kan gøre informationen lidt lettere at forstå måske :D

Jeg håber noget af det kan bruges ;)
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Rosebud » 9. apr 2008, 06:20

Tak Dads

Linket til pernillespages virker ikke ... og tilsyneladende er Pernille flyttet ind hos Nouk. Men der kan jeg ikke se nogen tutorials, sååå :)

Jeg prøver Hylle Højskole fra Middelfart ... :wink:

Rose
Brugeravatar
Rosebud
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Nephisariah » 9. apr 2008, 06:54

Rosebud skrev:Tak Dads

Linket til pernillespages virker ikke ... og tilsyneladende er Pernille flyttet ind hos Nouk. Men der kan jeg ikke se nogen tutorials, sååå :)

Jeg prøver Hylle Højskole fra Middelfart ... :wink:

Rose

Jeg har lige været inde på Pernilles side, den virker fint nu. Serveren har nok bare været nede da du forsøgte. Nogen gange skal man bare prøve igen lidt senere, så virker det. :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Rosebud » 11. apr 2008, 10:08

Sært, jeg kan stadig ikke få den til at virke. Nå men jeg har Hylle, så jeg kan vel også klare mig :)

Rose
Brugeravatar
Rosebud
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Annbirtha » 12. apr 2008, 16:15

Siden er lidt langsom at indlæse, som du kan se er dette link lidt længere - måske virker det :Sympati:
http://www.pernillespages.com/simsfilm/index.html
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Næste

Tilbage til Det kreative hjørne