OFB - Hvad man kan sælge

Her kan i diskutere den 3. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 2. Marts 2006.

OFB - Hvad man kan sælge

Indlægaf Briher » 4. mar 2006, 10:58

Jeg spillede med Ulla Delarosa fra Blåvandstrup, og hun har en lille blomsterbutik i sit hjem.
Det gik fint nok og hun fik sølv i blomsterbinding. :D Det gav hende mulighed for også at binde rosenbuketter og en type mere, så det prøvede jeg.
Buketterne blev sat på hendes hylder, men hun kan ikke prissætte dem, vise dem til en kunde eller sælge dem. Hun har guld i salgsteknik.
Er der nogen, der ved hvorfor disse buketter tilsyneladende kun er til pynt ? :?: Er der noget hun mangler for at kunne udnytte den ekstra færdighed i blomsterbinding ?
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Frillen » 4. mar 2006, 11:50

Hmm det lyder godt nok underligt, er der slet ikk nogen af de buketter hun laver som hun kan sælge?
Her tænker jeg på om hun i det hele taget kan prissætte efter at hun har fået sølv, også de blomster hun lavede før sølvmærket :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Liea » 4. mar 2006, 12:22

Du skal selv sætte pris på, det gør du i den nye runde forretningsstyring der hvor der er et pris skilt, :idea:
Når du har den åben kan du klikke på blomsten så bliver den gul, og du kan sælge den. :lol:
Brugeravatar
Liea
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Briher » 4. mar 2006, 12:42

Der er ingen problemer med at prissætte og sælge hverken de første 3 blomstertyper eller blomsterne fra købemenuen - kun de 2 typer der kom efter hun fik sølv i blomsterbinding.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf simsekisser » 4. mar 2006, 15:36

Hej Briher!
Er du sikker på at de ikke er til salg? hvis hun har fastsat prisen oppe i (jeg tror det er under "Kasseapperatet) jeg er ikke sikker men der hvor man kan vælge "Billigt- Middel- Dyrt) og det, for så kan det være de hører ind under den pris hun har sat de ting hun selv laver til.

Kisser :lol:
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Briher » 4. mar 2006, 20:46

Jeg kan trykke på alle de andre bukettyper for at sætte pris eller vise til kunde, men ikke på de 2 bukettyper. Det er da muligt at de har en pris via den generelle prissætning, men jeg kan ikke se det. Varerne bliver da heller ikke solgt. Simmeren har haft dem på hylden i 3 dage nu - uden salg. :(
Men det er da heller ikke den store katastrofe - kun lidt underligt :wink:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf Briher » 5. mar 2006, 01:00

AHA... Nu faldt ti-øren. :idea:
Det blev løst næsten som Liea skrev - Jeg skulle markere engros-salg før jeg kunne vælge buketterne for prissætning - enkeltvis.

Men nu kan hun sælge alle bukettyperne. :jumpingjack:
Det er nu en travl forretning på niveau ni, med 4 ansatte. Desværre er det ikke det store overskud, der er kommet ud af det. :wink:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf Bondepigen » 5. mar 2006, 01:26

hold da op - hvordan er du nået så langt.

"Min" Ulla Delarosa bliver hele tiden uvenner med kunderne :( hun har bestemt ikke noget salgstalent. Har ansat 1 medarbejder - som er en god sælger.

Nogen gode fif??
Brugeravatar
Bondepigen
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Kr. Såby - Ved Roskilde

Indlægaf Briher » 5. mar 2006, 01:45

Nogle fif ... hm... jeg ved ikke om det er noget bestemt jeg gør.

Jeg har holdt øje med den grønne "cylinder" over kundernes hoveder og når den var 3/4 oppe brugte jeg "Salg" på kunden. Nogle gange gik det fint og kunden puttede varen i posen, andre gange var kunden ikke klar endnu, men som regel var reaktionen positiv. Nogle gange var der også en sur kunde og så var den negativ. :wink: De kunder jeg først "gik efter" var de forvirrede som havde brug for hjælp.

Jeg læste - i spiltips tror jeg det var - at visse færdigheder gør at de hurtigere kan optjene de her skjolde. Der stod ikke noget om hvilke færdigheder, der hjælper på hvad, men jeg lod hende optjene nogle karisma-point foran spejlet, ud fra den tanke at en sælger da har brug for karisma. Om det har haft nogen indflydelse ved jeg ikke, men hun fik ret hurtigt guld i salgsteknik.

Hendes ansatte er alle 4 startet fra bunden og har lært det hele i butikken. En af hendes ansatte har også guld i salgsteknik, en har sølv i kasseapparat og de 2 nye (teens) tager sig mest af opfyldning. Hun falder selv ind hvor der lige er behov for det her og nu. Salg - kasse - opfyldning. Blomster binder hun udenfor åbningstid, så de er klar til opfyldning efterhånden som de bliver solgt.

Men eftersom det er den eneste jeg har spillet med, ved jeg ikke om det er noget, der kan benyttes generelt, eller jeg bare har været heldig i denne omgang :wink:

4 ansatte er jo også en omkostning, og butikslokalet er for lille, og overskud er der ikke meget af, så lokalet kan ikke udbygges.
Hun fik ret tidligt besøg af en anmelder, og det var en dårlig anmeldelse hun fik, for alt var kaos i butikken på det tidspunkt :(
Det er slet ikke så nemt.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf Bondepigen » 5. mar 2006, 09:11

oke jamen det hjalp da en del, må nok hellere prøve at komme igang med at spille igen.
Brugeravatar
Bondepigen
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Kr. Såby - Ved Roskilde

Indlægaf robert » 12. apr 2006, 07:15

hvordan får man en god andmeldelse jeg har kun prøvet at få en dårlig
Robert
Billede
Hr.Avatar
Min simpage.
Brugeravatar
robert
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København Ø

Indlægaf Sissek » 12. apr 2006, 10:39

Det er en god ide at tale med anmelderen, evt vise ting frem. Så føler de sig godt behandlet og giver en god anmeldelse.
Knus SisseK
Brugeravatar
Sissek
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Jyderup

Indlægaf Briher » 12. apr 2006, 15:46

Hvordan kan man genkende en anmelder før det er for sent ?
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf Chrille » 12. apr 2006, 16:21

Briher skrev:Hvordan kan man genkende en anmelder før det er for sent ?
anmelderen ligner for det første ikke townierne også går h*n rundt og noterer
Tak for alt allesammen!:).
Mvh. Chrille
Chrille
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Amager ;)

Indlægaf Annbirtha » 12. apr 2006, 16:25

Briher, jeg mener at anmelderen er i butikken i 5 Sims timer, og han/hun kan genkendes ved at vedkomne skriver i sin notesblok.
Det vil altid være den samme anmelder i det nabolag du spiller, så har du først spottet ham/hende så ved du hvem det er når du møder anmelderen i en anden butik. :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Næste

Tilbage til The Sims 2: Open for Business