hjælp til at komme i gang

Her kan i diskutere den 3. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 2. Marts 2006.

hjælp til at komme i gang

Indlægaf Thor2690 » 6. jul 2008, 15:23

jeg har først nu forsøgt mig med at lave en forretning der hjemme, og det går ikk specielt godt.
1. man kan købe nogle hylder og nogle andre ting som man kan sætte vare på, men kan ikk få det til at virke. :S hva er det for nogle vare som man kan sætte der?
2. jeg har fuld logik men det tager stadig en evighed at betjene folk ved kassen og min sim er også vildt seriøs.
Thor2690
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: københavn

Re: hjælp til at komme i gang

Indlægaf Missdam » 6. jul 2008, 17:30

Hej(:

1) Du kan sætte alt på hylderne, næsten. Hvis du f.eks. vil seælge blomster, så sætter du bare blomster derpå. Du trækker bare tingen hen på hylden. Oppe i højre hjørne er en blå cirkel, hvor du kan trykke på forskellige ting. Der er en ting, der forestiller et prismærke. Tryk på den, og derefter på den hylde, hvor der står de ting du vil sælge. Du kan sælge alt, du skal bare trykke på tingen, efter du har trykket på prismærket.

2) Det tager altid en evighed i starten. Men hvis du bliver ved med at stå ved kassen, ender du med at få en skjold. Og så går det pludselig meget hurtigt. Så bare ha' tålmodighed(:

Jeg håber du kan forstå mine indvinklede forklaringer, elerls skal jeg nok forklare det igen. Tror ikke selv jeg ville fatte et pluk af, hvad jeg har skrevet i punkt 1. :lol:

- MissDam
And She's Back In Business, Dude(;
Brugeravatar
Missdam
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Hjørring - Nordjylland

Indlægaf Thor2690 » 6. jul 2008, 22:53

jo jo forstod det godt :) fordi havde fået lidt styr på det.
men fortæl mig lige hva hjælper det at sætte tingene på den der bakke der kan stå på diskene?
og hvordan kan man havde flere ting på lager, for lige nu køber de min vare og så forsvinder den bare?
Thor2690
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Rose Diva » 7. jul 2008, 08:50

Thor2690 skrev:jo jo forstod det godt :) fordi havde fået lidt styr på det.
men fortæl mig lige hva hjælper det at sætte tingene på den der bakke der kan stå på diskene?
og hvordan kan man havde flere ting på lager, for lige nu køber de min vare og så forsvinder den bare?

Når computeren siger at der ikke er flere ting på lager er det fordi du ikke har råd til at "hente" tingen tilbage igen. Så må du bare hente de ting som ikke er så dyre og når du så har råd kan du hente tingen tilbage igen.

Forstår ikke helt hvad du mener med det der med diskene...
Knus Rose Diva
Brugeravatar
Rose Diva
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Et sted på sjælland;)

Indlægaf Missdam » 7. jul 2008, 21:43

Thor, jeg forstod det godt :lol:
Det er ligegyldigt hvor tingene står :D
Brugeravatar
Missdam
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Thor2690 » 7. jul 2008, 23:05

okay tak skal i have.
jeg har nok penge for tjente rimlig mange på mit tidligere job, men når en simmer har købt min ting, forsvinder den og jeg skal opfylde den eller sådan noget igen??
Thor2690
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Rose Diva » 8. jul 2008, 09:43

Thor2690 skrev:okay tak skal i have.
jeg har nok penge for tjente rimlig mange på mit tidligere job, men når en simmer har købt min ting, forsvinder den og jeg skal opfylde den eller sådan noget igen??

Ja, du skal trykke på skiltet og så vælge den dims hvor der står "hent fra lager" eller noget i den retning
Knus Rose Diva
Brugeravatar
Rose Diva
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Et sted på sjælland;)

Indlægaf Missdam » 8. jul 2008, 15:06

Du kan også ansætte en person, til at fylde op igen. ´Du ansætter bare en person som du plejer, og udlegerer(staves?) arbejde: 'Opfyldning', ellser sådan noget. Du kan også trykke på din egen simmer, og få ham/hende til det :D
Brugeravatar
Missdam
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Thor2690 » 11. jul 2008, 10:41

okay så hvis jeg har forstået det rigtig, så kan man kun have tingene 1 gang så SKAL man opfylde :P
Thor2690
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Missdam » 11. jul 2008, 11:32

Thor2690 skrev:okay så hvis jeg har forstået det rigtig, så kan man kun have tingene 1 gang så SKAL man opfylde :P

Ehm, jeg ved ikke ehlt om du skriver til mig eller Rose, men nu svarer jeg lige :P
Det er smart at have flere ens ting stående på hylden. F.eks. have 6 af den samme ting, så slipper du for at fylde op så tit. :D
Brugeravatar
Missdam
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Mona Solstråle » 13. jul 2008, 09:37

Thor2690 skrev:jo jo forstod det godt :) fordi havde fået lidt styr på det.

Bakken kan du sætte på en ganske almindelig disk og herefter kan du fylde bakken op med flere ting, som på en salgshylde.
Hvis du ikke har en bakke på disken, kan du normalt kun sætte en enkelt ting på den. :wink:
Hilsen Mona Solstråle

Stadig ikke for gammel til at lege (med Sims)

Billede

http://www.thesims3.com/mypage/MonaSolstraale
Brugeravatar
Mona Solstråle
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København

Tilbage til The Sims 2: Open for Business