Maxmotives skulle opdateres!

Her kan i diskutere den 3. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 2. Marts 2006.

Maxmotives skulle opdateres!

Indlægaf Chrik » 9. jan 2007, 15:12

Yo. :D

Når man skriver maxmotives i cheat boksen og man har robotter på grunden virker den.

Men servoernes strøm behov bliver ik maksimalt :(

Er der et eller anden Mod som ændre det?

(Det er rimelig irriterende da jeg har et nabolag hvor der er 1 og resten er robot familier)
Chrik is back! (Oh no!)
Brugeravatar
Chrik
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Frillen » 9. jan 2007, 19:39

Det kan jeg give dig en hurtig og simpel forklaring på!

Koden MaxMotives tager udgangspunkt i noget som hedder BHAV(Behavior) som er dynamiske funktioner i selve objekterne(også simmere bliver betragtet som et objekt af spillet)!
Dvs. på godt dansk at BHAV's er dem som styrer alt hvad der sker mens man spiller, f.eks. som at en simmers energi skal stige mens de sover!

Indenfor dette felt har EA fra starten reserveret variabelgrupper og variabelnavne til senere udvidelser!
Indenfor BHAV's findes der en gruppe som hedder Motives hvor man kan justere varibalnavne som f.eks. Energy, Hunger, Bladder, Hygiene, Mood osv.
Altså alle simmernes behov, derfor har snydekoden navnet MaxMotives, fordi koden går ind og maksimerer alle disse variabler, desværre er opladningen for robotterne ikke med i Motives gruppen(så vidt jeg kan se) og bliver derfor ikke maksimeret :wink:
Desuden så er koden MaxMotives fra Nightlife og ikke fra OFB, så den ville måske ikke virke på robotternes opladning selvom det kørte fra Motives-gruppen!

Der findes sikkert et Mod som kan gøre det du ønsker, jeg kender dog ikke lige til et, men måske er der en anden som gør :D
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Bondepigen » 10. jan 2007, 06:38

når man har brugt boolprop koden så kan man vel egentlig bare holde shift og og venstre museknap nede og køre hen af baren, så burde det funke.

Det funker jo på alle vandrette barer. Har dog ikke prøvet på robotter
Brugeravatar
Bondepigen
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Kr. Såby - Ved Roskilde

Problemer med maxmotives?

Indlægaf MeresimP » 11. jan 2007, 19:29

Har ladet mig fortælle at Maxmotives kan giver problemer i spillet. Nogen der har erfaringer med det - og hvordan?
hilsen fra
MeresimP

- en af de tussegamle simstosser ;)
Brugeravatar
MeresimP
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf mia_duberg » 11. jan 2007, 19:43

jeg har nu aldrig haft problemer med den - og jeg bruger den lystigt :wink:
Brugeravatar
mia_duberg
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Roskilde

Re: Problemer med maxmotives?

Indlægaf Briher » 11. jan 2007, 20:28

MeresimP skrev:Har ladet mig fortælle at Maxmotives kan giver problemer i spillet. Nogen der har erfaringer med det - og hvordan?

De eneste "problemer" jeg har oplevet var i en lille butik min simmer havde. Jeg brugte maxmotives for at få de ansattes humør op, med den bivirkning at samtlige kunder stoppede deres køb og begyndte i stedet at lege eller irritere hinanden. Ingen af de kunder havde lyst til at købe noget som helst. :(
Tilsyneladende fik alle kunderne opfyldt hele deres købelyst.

Ellers har jeg ikke haft nogen dårlige erfaringer med koden. Jeg benytter den dog ikke ret meget - kun hvis jeg hurtigt skal have en simmer til et bestemt skill-niveau.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Frillen » 13. jan 2007, 12:41

Briher skrev:De eneste "problemer" jeg har oplevet var i en lille butik min simmer havde. Jeg brugte maxmotives for at få de ansattes humør op, med den bivirkning at samtlige kunder stoppede deres køb og begyndte i stedet at lege eller irritere hinanden. Ingen af de kunder havde lyst til at købe noget som helst. :(
Tilsyneladende fik alle kunderne opfyldt hele deres købelyst.

Jamen det kan jeg godt forstå, hvorfor dine simmere ikke har lyst til handle, rent faktisk, så får brug af den kode simmerne til at blive lidt robot-agtige og ugidelige, nedenunder har jeg lavet en liste over alle de variabler i Motives-gruppen som bliver maksimeret ved brug af koden MaxMotives:

• Shopping - (Lyst til at handle)
  • Scratch/Chew - (Rive/Tygge i møbler - Kæledyr)
  • Unused - (ikke i brug)
  • Mood - (Humør barometeret)
  • Mood+Mem(Unused?) - (Jeg ved ikke hvad den står for)
  • Energy - (Energi behov-måleren)
  • Comfort - (Komfort behov-måleren)
  • Hunger - (Sult behov-måleren)
  • Hygiene - (Hygiejne behov-måleren)
  • Bladder - (Blære behov-måleren)
  • Unused - (ikke i brug)
  • Sleepstate - (Jeg ved ikke hvad den står for)
  • Unused - (ikke i brug)
  • Environment - (Miljø behov-måleren)
  • Social - (Socialitet behov-måleren)
  • Fun - (Sjov behov-måleren)

Problemet med denne kode er jo at den påvirker alle simmere/dyr osv som gør brug af de ovenstående behovs-variabler på en sådan måde at de ikke mangler noget!
I spillet foregår der jo også mange ting som ikke direkte er synlige, f.eks. styrker dine simmere deres personlighed og udbygger deres interesser alt afhængigt af hvordan deres behov står i forhold til hinanden, og er alle behov maksimeret, så mister simmerne lysten til mange ting, simpelthen fordi de ikke har et behov der skal dækkes!

Så selvom koden ikke direkte er farlig at bruge, så er den på sin vis farlig overfor dine yndlingssimmere som du elsker at spille med, ved vedvarende brug af koden vil de stille og roligt ændre interesser(endda miste nogle) samt ændre personlighed!
Derfor vil jeg aldrig bruge koden på de simmere som jeg elsker at spille med, desuden er brug af koden den sikre død for din forretning :lol:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Siri » 13. jan 2007, 13:06

godt at have en overskigt
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Missdam » 3. apr 2007, 08:03

MeresimP skrev:Har ladet mig fortælle at Maxmotives kan giver problemer i spillet. Nogen der har erfaringer med det - og hvordan?

Jeg bruger den tit, og har aldrig givet mig problemer...

Emnet er flere måneder gammelt, og er blevet besvaret!
Emnet er hermed låst!

hilsen
wholle
moderator
And She's Back In Business, Dude(;
Brugeravatar
Missdam
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Hjørring - Nordjylland

Tilbage til The Sims 2: Open for Business