Tøjbutik, resturant derhjemme...

Her kan i diskutere den 3. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 2. Marts 2006.

Tøjbutik, resturant derhjemme...

Indlægaf Maria92 » 18. nov 2006, 23:06

hmm.. ved ikk om nogen ved det, men nu skriver jeg det hvert fald :wink:

De ting til forretninger, som kun kan købes på en offentlig grund, kan man nu få derhjemme. Man starter simpelthen med en offentlig grund (den størelse grund, som dit hus skal være) og så sætter du de ting du skal bruge (eks: en resturant: Podie og industri-ovn. Tøjbutik: Tøjstativer og prøverum osv..)

så skriver du koden:

changelotzoning residential

gemmer og går ud i nabolaget, nu kan du lade en familie flytte ind og bygge en hjemme-butik, med de ting, som du strtede med at sætte på grunden.. smart??
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf nadia » 18. nov 2006, 23:09

det lyder sjovt :D det vil jeg da lige prøve. Er ofte blevet irriteret over at jeg ikke kunne få prøverummene når jeg lavede hjemmebutikker :roll: . Tak for tippet :wink:
see ya,

Nadia :)
Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf <|Big Boogie|> » 18. nov 2006, 23:10

Genialt fundet ;)

Har tit ærget mig over det 'problem' at man ikke kunne få de ting i den 'normale' købe-menu. Så godt fundet Maria92 :)

//MVH

BB ;)
...tilbage igen - efter pause :D
Brugeravatar
<|Big Boogie|>
Nysgerrig teenage sim
Nysgerrig teenage sim

Geografisk sted: Gentofte

Indlægaf Frillen » 19. nov 2006, 12:45

Hvis man har Pets installeret, så har man nu mulighed for at lave kollektionsfiler, som kan bruges både på offentlige og Private grunde :wink:
Det gør det jo unægteligt noget nemmere at tilføje ting til private grunde, som normalt kun kan købes på offentlige grunde, bare husk på at der er visse 'offentlige ting' som ikke virker på private grunde :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Maria92 » 19. nov 2006, 13:48

hvad er kollektionsfiler :?: :roll:
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Indlægaf Seje » 19. nov 2006, 16:11

Inde i køb/byg menuen så er der til venstre en spalte hvor man kan få tingene til at være efter: Funktion, rum eller kollektions filerne som er nogle mapper med forskellige genre fx. en med rum ting eller sådan noget :wink:
Brugeravatar
Seje
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Et sted på jorden

Indlægaf Frillen » 20. nov 2006, 23:28

Maria92 skrev:hvad er kollektionsfiler :?: :roll:

Ahem det er mig der hele tiden forveksler navnene, kollektionsfiler hedder Samlinger i spillet :oops: :lol:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Maria92 » 20. nov 2006, 23:48

Frillen skrev:
Maria92 skrev:hvad er kollektionsfiler :?: :roll:

Ahem det er mig der hele tiden forveksler navnene, kollektionsfiler hedder Samlinger i spillet :oops: :lol:

Nååårh! nu forstår jeg :lol:
nu kan jeg bedre forstå, hvorfor jeg ikke kunne finde dem nogen steder :lol:
>>Maria<<

Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Re: Tøjbutik, resturant derhjemme...

Indlægaf simsister2004 » 21. nov 2006, 04:17

Maria92 skrev:hmm.. ved ikk om nogen ved det, men nu skriver jeg det hvert fald :wink:

De ting til forretninger, som kun kan købes på en offentlig grund, kan man nu få derhjemme. Man starter simpelthen med en offentlig grund (den størelse grund, som dit hus skal være) og så sætter du de ting du skal bruge (eks: en resturant: Podie og industri-ovn. Tøjbutik: Tøjstativer og prøverum osv..)

så skriver du koden:

changelotzoning residential

gemmer og går ud i nabolaget, nu kan du lade en familie flytte ind og bygge en hjemme-butik, med de ting, som du strtede med at sætte på grunden.. smart??

Ja, her er jeg igen. Det er ikke smart at starte med en offentlig grund, for så kan man ikke lave den til beboelse. Man mangler nemlig postkassen og skraldespanden til beboelse, og så kan sims ikke flytte ind.. så start ALTID med en beboelsesgrund!
Brugeravatar
simsister2004
Nysgerrig teenage sim
Nysgerrig teenage sim

Tilbage til The Sims 2: Open for Business